BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Rabu, 20 Januari 2010

popia oh popia...popia????


pertama kali aku wat popia..hehe..semua ni bermula lepas aku suka ngat mkn popia simpul2 ni..pastu mak aku pun kata la kat aku, apa kata klu blajaq wat sendiri..aku pikir (ermmmmmm)??????? nk wat inti mcm mn mak? ya allah daif nya aku kan, nk wat inti pun x reti..hehe..balik jer, aku kerahkan abah aku untuk p pasar malam cr ikan..aku beli ikan temenung jer..sekilo 4 ringgit...aku ambik la 2 kilo..leh wat laksa sm dh abah aku dok sungut byk kali dh nk mkn laksa aku buat (aik, sedap ka aku buat??)..anak dia wat mesti la sedap...klu x sedap pun dia kata sedap jg..hehe..

Balik pasar malam ja, operasi ku bermula..bersiang ikan dulu..pastu rebus..dah rebus, kena la perisi plak..2 kilo ikan aku perisi sorg2..nyamuk jer yg teman aku..sakit hati tul..aku sibuk nk mkn, dia pun sibuk nk mkn jg...arggghhhh...pastu operasi aku diteruskan lagi dengan blender cabai kering, bawang putih, bawang merah, halia kit...pastu kena kukur nyok plak (tradisional tul aku ni..hehe)..sudah kukur, mula la perah santan...pastu masukkan semua tu dalam isi ikan dan goreng sampai kering..dah kering, boleh la kita balut ngan kulit popia yg sudah sedia di jual di kedai yg berdekatan anda..tp popia aku ni aku x simpul..sebabnya cikgu aku x ajaq simpul lagi masa aku masuk pandu puteri zaman sekolah dl..poyo tul aku ni...aku pun gulung jer..POPIA GULUNG KASIH..bukan GULUNG TIKAR tau..haha..ha, tgk la gambar popia aku ni..

0 ulasan: